شش درسی که می‌توان از ورزشکاران المپیکی گرفت


شش درسی که می‌توان از ورزشکاران المپیکی گرفت

ورزشکاران المپیکی نظم و استعداد ذاتی دارند. مشاهده مسابقات این ورزشکاران افراد دیگر را تشویق به تلاش و ایجاد چالش‌های جدید برای خود می‌کند. می‌توان از این ورزشکاران درس‌هایی گرفت و به موفقیت نزدیک‌تر شد.

"کریس سبلسکی"، فیزیوتراپ دانشگاه سن لوئیز می‌گوید: المپیک شانسی برای همه ماست تا به استفاده از پتانسیل‌های خود فکر کنیم. من به دانشجویان خود می‌گویم اگر می‌خواهید به رده‌های بالاتر برسید، از استراتژی‌ ورزشکارانی که در صدر هستند استفاده کنید.

 

شش درسی که می‌توان از ورزشکاران المپیکی گرفت، عبارتند از:

1- برای خود هدفگذاری کنید و به آن برسید. ورزشکاران المپیکی برای خود در زمان‌های مشخص هدف‌های خاص تعیین می‌کنند و به این ترتیب پیشرفت می‌کنند. برای مثال سعی کنید آمادگی جسمانی خود را برای ورزشی خاص به دست آورید و برای رسیدن به آن آمادگی جسمانی از روزی سه مایل پیاده روی شروع کنید و کم‌کم میزان آن را افزایش دهید. به این ترتیب می‌بینید هدفی که غیر قابل رسیدن بود، به دست می‌آید.

 

2- ورزش‌های دیگری برای بالا بردن کارایی انجام دهید. به این ترتیب خطر ایجاد آسیب دیدگی‌ کاهش می یابد . با انجام ورزش‌های کمکی عضلات آماده‌تر می‌شوند و ذهن بیشتر درگیر ورزش می‌شود و کمتر خسته می‌شود. برای مثال اگر می‌خواهید ورزش اسکی را انجام دهید و از کوه دور هستید، هر روز نمی‌توانید اسکی کنید، ولی هر روز می‌توانید ورزش‌هایی برای بالا بردن تعادل و قدرت و آمادگی قلبی – تنفسی خود انجام دهید.

 

3- به طور گروهی ورزش کنید. ورزشکاران المپیکی به تنهایی تمرین نمی‌کنند. حتی این ورزشکاران همیشه با کسانی که در سطح آنها باشند نیز تمرین نمی‌کنند. با تمرین گروهی روحیه رقابت افزایش می یابد و انگیزه بالا می‌رود. برای مثال اگر دونده هستید یک روز با افرادی که کندتر از شما در سطح شما هستند تمرین کنید و روز دیگر با افرادی که تندتر از شما هستند تمرین کنید.

 

4- تیمی برای تمرین تشکیل دهید. ورزشکاران المپیکی این تصور را ندارند که به تنهایی می‌توانند موفق شوند. هنگامی که موفقیت یک ورزشکار را می‌بینیم، این را در نظر نمی‌گیریم که این فرد به کمک یک تیم قهرمان شده است. سعی کنید افرادی که می‌توانند به شما کمک کنند تا به هدفتان برسید را پیدا کنید. می‌توانید از مربی، متخصص تغذیه، فیزیوتراپ و یا پزشک ورزشی کمک بگیرید.

 

5- انگیزه‌ای برای خود پیدا کنید. ورزشکاران المپیک از تکنیک‌های مختلف برای مدیریت احساسات خود بهره می برند. بعضی از این ورزشکاران از ورزش‌های یوگا، مدیتیشن و حتی دیدن گزارش‌های تلویزیونی مربوط به افزایش انگیزه خود استفاده می‌کنند. می‌توانید راه‌های افزایش انگیزه برای خود پیدا کنید. گوش دادن به موسیقی، تصور موفقیت و صحبت با مربی نیز می‌تواند به شما کمک کند.

 

6- رفتار و روش ورزشی داشته باشید. بسیاری از افرادی که می‌خواهند موفق باشند کار و خانواده خود را بهانه می‌کنند تا کمتر تمرین کنند. شما باید از نظر ذهنی برای قهرمانی آماده باشید. به هنگام تمرین همه دغدغه‌های خود را فراموش کنید و تنها به یک موضوع فکر کنید. 

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه